Original cover

2011-03-15 @ 01:45:26
Några grymma covers såhär mitt i natten. Tänker inte alltid på att det är covers när jag lyssnar på dom här låtarna, tycker nog till och med att alla dom här är bättre än originalen.


Ellie Goulding - Your song (Original av Elton John)


Guns n' roses - Knockin on heavens door (Original av Bob Dylan)


Goldfinger - 99 red balloons (Original av Nena)


Johnny Cash - Hurt (Original av Nine inch nails)


.. och efter att ha skrivit original sisådär fem-sex-sju gånger på kort tid nu har jag börjat irritera mig på det där opassande extra i:et. Varför? Vem säger original? Inte jag iallafall..

Kommentarer
Postat av: Elin Namnieks.

Ellie Goulding - Your song ska jag faktiskt sjunga på Musikdirekt i Västervik på fredag! :)

2011-03-15 @ 17:25:06
URL: http://elinnamnieks.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback